מיתוג עסקי, זהו כלי חשוב ביותר שעסק צריך לעשות בו שימוש. מיתוג נכון מגדיר את המותג מול הלקוחות, יוצר אצלם אמון וביטחון בעסק, יוצר תדמית ברורה של העסק, וזיכרון לגביו. אי לכך, יש צורך בהתייחסות דקדקנית, לכל הפרטים הנוגעים למיתוג העסק.
למה צריך מיתוג עסקים
היצע המוצרים והשירותים הגדול, הקיים בכל תחום, מגדיל את התחרות בשוק, והחברות השונות עושות מאמצים רבים, על מנת למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות. מצד אחד התחרות מעלה את רמת המוצרים והשירותים, אולם מצד שני היא יוצרת לעיתים בלבול אצל הלקוחות, ומקשה עליהם לבחור איזה מוצר לרכוש.
מהו מיתוג עסקים
מיתוג עסקים הוא מהלך אסטרטגי, המבדיל את העסק ממתחריו, ובא לידי ביטוי באופן חזותי, בתמונה ובשפה, המלוות את העסק. כאשר התמונה והשפה נטמעות, הן משקפות את הערכים של העסק, וניתן דרכם להעביר מסרים ברורים ללקוחות החברה, אמפתיה ורגשות אודות העסק, המוצר או השירות, ולחבר אותם אליו. עסק ללא מיתוג, הוא עסק לא מוגדר, שהמסרים שלו לא ברורים, השפה בה הוא פונה ללקוחות אינה ברורה, הוא אינו ניתן להגדרה, ולקוחות לא יזדהו אתו ולא ירכשו ממנו.
הלוגו
לוגו הוא חלק אחד במיתוג של העסק, אולם עליו מושתת המסר והצבעוניות של המותג, המופיעים בכרטיסי הביקור של העסק, אתר האינטרנט שלו ועוד. חשוב שהלוגו יהיה בנוי על 5 עקרונות: שיהיה פשוט, ורסטיליות, מיוחדות, נצחיות וזיכרון. לוגו שהוא רק אופנתי ועכשווי לא יהיה כזה לאחר מספר שנים, אולם לוגו שיבליט את המותג, תהיה לו נוכחות משמעותית. לא קיימת דרך אחת לעיצוב של לוגו, אולם המחשבה מאחורי הלוגו, צריכה להיות שברגע שהוא נראה על ידי לקוח, הלקוח ידע מהו, ולאיזה עסק הוא שייך.
פונטים
בחירת הפונט משמעותית גם היא בבניית המותג, ומה שהוא רוצה לשדר. פונטים מסוימים נושאים איתם אמירה קלילה ואחרים מתאימים למסר רציני, ישנם הפונים יותר לקהל הצעיר, ואחרים לקהל מבוגר. חשוב להתאים את הפונטים לקהל הלקוחות של העסק.
תהליך המיתוג
תהליך המיתוג, מתחיל בבדיקה של כל הצרכים של העסק כיום ובעתיד, ומהם צרכי הלקוח, להיכן הוא מעוניין להוביל את העסק, וכן מהו המסר שהוא רוצה להעביר על ידי העסק, ומי הקהל אליו הוא מכוון. כל זאת, לצורך בנייה של מעטפת שיווקית מלאה. תהליך המיתוג כולל גם ביצוע חקר לגבי העסקים הנוספים, המתחרים בו, הקיימים בתחום. תהליך של מיתוג עסק כולל תוצרים מגוונים כגון:; לוגו, הדמיות אתר אינטרנט, דף נחיתה, עוד, כולם בשפה אחידה, מובדלת מהמתחרים.
לסכום
מיתוג עסקים הוא מהלך אסטרטגי, המבדיל את העסק ממתחריו, ובא לידי ביטוי באופן חזותי, בתמונה ובשפה, המלוות את העסק, כדי שלקוחות יזדהו אתו וירצו לרכוש ממנו. תהליך המיתוג, מתחיל בבדיקה מקיפה של צרכי העסק ומטרותיו.