יתרונות וחסרונות בחללי עבודה משותפים

השינוי בשוק העבודה שגרם להעלמות של העבודות הקלאסיות, מה שמוגדר כעבודות כפיים למיניהן, ולעלייה בכמות המשרות שכל שדרוש בשבילן זה מחשב, אינטרנט, מדפסת ומומלץ שגם מכונת קפה, גרם לעלייה מואצת בשנים האחרונות בכמות חללי העבודה המשותפים שהוקמו.

מה זה חלל עבודה משותף?

מדובר על בניין או קומה משרדים, שמתופעלים לרוב על ידי חברה פרטית (עם כי בישראל יש גם כמה המופעלים על ידי גורמים ממשלתיים כמו עיריות). במתחם תוכלו למצוא מגוון רחב של משרדים, ממשרדים קטנים שיכולים להכיל אדם אחד ועד משרדים גדולים יותר ל-5-6 עובדים וכן מרחבי עבודה גדולים ופתוחים בהם ישנם שולחנות רבים ומוגדרים כאופן ספייס פתוח.

מרחב צפוף

מה מקבלים בתמורה לכסף ואיך בוחרים?

מרבית חללי העבודה מעניקים לעבוד את אותן האפשרויות, מהדברים הטריוויאליים כמו אינטרנט, מדפסות ומכונות צילום, חדר ישיבות ועד מטבח מאובזר בכל טוב (אמרנו כבר שקפה זה מצרך חשוב?).

רוב חללי העבודה מאפשרים ללקוח לקנות כרטיסיות לשימוש (למי שמגיע מדי פעם) או לשלם מראש על חודש שלם. וגם תנאי הפסקת השימוש הם פשוטים והוגנים, הודעה מראש בהתאם לתנאים שמסוכמים ואין לך יותר מחויבות.

אז איך בוחרים בכלל את החלל המשותף המתאים לצרכים שלי או של החברה שלי? ראשית מומלץ להשתמש בספייסנטר – השוואת חללי עבודה משותפים שמשוואה בשבילכם בין כלל החללים שקיימים כיום בשוק בישראל. ההשוואה באתר (וגם זו שאתם צריכים לעשות) מתחלקת תחילה לפי מיקום החלל, אם אתם גרים בבאר שבע אין לכם טעם לחפש חלל בנתניה.

לאחר בחירת המקום, שאגב משפיע משמעותית על המחיר של החלל המושכר, בתל אביב תשלמו בממוצע בין 400-600 שקלים יותר על אותו משרד/כיסא באותו המתחם. כעת יש לבחור מהם השירותים שהכי חשוב לכם לקבל. ברוב המקומות השירותים יחסית דומים בסוגי השירות ובהיקף שלהם עם זאת, חשוב לזכור שדווקא ההבדלים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל הגדול.

מה סוגי החללים שניתן להשכיר?

קודם כל ישנם כל סוגי המשרדים, הם מעניקים פרטיות לעובד ומנגד מאפשרים לו בכל זאת אינטראקציה עם עובדים אחרים מהתחום ושלא מהתחום. המשרדים מתחלקים לפי הגודל שלהם בעיקר, כמובן שככל שהמשרד גדול יותר כך גדל גם המחיר.

אופציה שנייה זה כיסא חם בשולחן, מדובר על השכרה של מקום רנדומלי בשולחן. אין לשוכר יכולת לבחור או לשריין את המקום שהוא רוצה לשבת בו. אופציה זו היא בדרך כלל הזולה ביותר. ולרוב לפי המלצות של אנשים, קהל העובדים שמגיעים לחלל העבודה הוא יחסית דומה ולכל אחד יש את העדפה שלו כך שלרוב תוכלו למצוא את המקום בשבילכם.

למי שלא אוהב להסתמך על המזל שלו בתחום יש אפשרות לרכוש שולחן אישי, זה מייקר את העסק בכ-500-700 שקלים בחודש אבל לכל הפחות זה מאפשר פתרון לוגיסטי טוב לדברים המשרדיים שלכם.

החיסרון במקום עבודה כזה הוא בעיקר הסחות הדעת והעובדה שלא ניתן לדעת מי יעבוד בתחם באותו היום. אבל היתרונות של חללי העבודה המשותפים ברורים לכל, אין צורך בניהול משרד ובתשלומים חודשים של ארנונה וחשמל מצד אחד. ומהצד השני זה מעניק לעובד את היכולת לשבת בסביבה מפרה, בה הוא יכול להתייעץ עם אנשים נוספים, לקבל רעיונות ולהתפתח בתחומו. וכמובן לא פחות חשוב זה נותן מקום לאופי החברתי של האנושות, כי מי מאיתנו אוהב לאכול צהריים לבד?

מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים נוספים
בעל עסק
כספים
ייעוץ עסקי חובה לפני פתיחת עסק

רוצים לפתוח את העסק שתמיד חלמתם שיהיה לכם? מעוניינים לשפר את העסק הקיים? רוצים לדעת מה עליכם לעשות על מנת שהעסק החדש שלכם יצליח ויניב רווחים יפים? התשובות לכלל השאלות

החזרי מס לעורכי דין

עורכי דין, בעיקר עצמאיים זכאים לעיתים להחזרי מס בדומה לעצמאים רבים אחרים, הפרוצדורה הכרוכה בקבלת החזרי מס לעורכי דין אינה שונה מהליך קבלת החזרי המס הרגיל. אם אתם חושבים שמגיע

עסק קיים
כללי
יתרונות וחסרונות בקניית עסק קיים

רוצים להקים את העסק שתמיד חלמתם עליו? רוצים לרכוש עסק קיים ולהפוך אותו לרווחי ומשגשג? מתלבטים האם להקים עסק חדש או לרכוש עסק קיים? הגעתם למקום הנכון! לפניכם מספר יתרונות

סלונים למכירה
כללי
המס על ייבוא רהיטים

ישראלים רבים מחליטים התחילו בעשור האחרון לייבא רהיטים ממדינות שונות בעולם על מנת להוזיל את העלויות. תחילה היה נדמה כי מדובר בצעד מבריק אשר יכול לחסוך מאות ובמקרים מסוימים אף

כספים
איך לחסוך כסף כל חודש ע"י צרכנות חכמה

אתם מרגישים שמשהו בהתנהלות הכלכלית שלכם טעון שיפור? לא מצליחים לחסוך כסף ותוהים מה ניתן יהיה לעשות בנידון? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא היחידים שמתלבטים לגבי הסוגיה הזאת. דרושים