המדריך השלם למשלם המיסים

9 בדיקות שחייבים לעשות לפני רכישת דירה

רכישת דירה היא אחד הצעדים החשובים בחיים. היא כרוכה בהשקעה כספית גדולה, אך גם בסבלנות, אורך רוח ולעיתים עצבים של ברזל. תהליך רכישת דירה עשוי להימשך גם שנתיים ויותר וכדאי להשקיע בהכנה לפני התהליך, כדי שהוא יעבור כמה שיותר חלק ורגוע, כשתגיעו לרגע האמת. אז מה חשוב לבדוק לפני שקונים דירה?

ידיים ובית

  1. החליטו על תקציב והיצמדו אליו – בדירות חדשות, קיים פיתוי גדול מאוד להגדיל את התקציב ולהשקיע "רק עוד קצת", כדי שהדירה תהיה מושלמת, מה שעלול להשאיר אתכם עם גירעון של עשרות ומאות אלפי שקלים. כדי להימנע ממצב כזה – בדקו מה גודל ההון העצמי שלכם ומה גובה המשכנתא שתוכלו לקבל מהבנק וקבעו מראש שזהו התקציב הסופי שלכם – כולל שיפוצים, תוספות וכן הלאה.
  2. סביבת הנכס – חפשו מידע מהימן אודות השכונה – הרקע הסוציו-אקונומי של השכנים, רמת מוסדות החינוך בסביבה, קרבת הדירה לגני משחקים, מתנ"ס, מרכזי קניות ותחבורה ציבורית.
    לדוגמא האם יהיה לכם מקום לימי הולדת שבהם תצטרכו להזמין מתקנים מתנפחים להשכרה בירושלים.
  3. בדיקה ראשונית של הדירה – כיווני אויר, מצב התשתיות, מזגנים, ארונות מטבח, ריצוף וכל מה שאתם מתכננים לא להשקיע בו בשנים הראשונות, כדי שלא תיאלצו להיכנס להוצאות גדולות ובלתי מתוכננות.
  4. בדיקה מומלצת, שאפשר לבצע בעזרת שמאי – האם מתוכננים פיתוח ובניה בקרבת הנכס? האם הם עלולים להשפיע על הנוף הנשקף מהחלונות? או על התשתיות בשכונה? או על הדמוגרפיה של האזור?
  5. האם מוכרי הדירה הם אכן הבעלים החוקיים? האם כל מסמכי הבעלות הם חוקיים ותקינים? האם גודל הנכס הריאלי הוא גם זה הרשום ברשויות, או שנעשתה בניה נוספת ללא אישורים?
  6. האם מחיר הדירה כולל מע"מ? חניה? וכן הלאה.
  7. הוצאות נלוות למחיר הדירה – מחיר הדירה הוא רק ההוצאה הבסיסית, אליה מתלוות הוצאות עו"ד, מס רכישה, היטל השבחה, דמי תיווך ועוד. כל ההוצאות הנלוות עשויות להגיע למאות אלפי שקלים – בנוסף על מחיר הדירה.
  8. בדיקת משכנתא לפני רכישת הדירה – בדקו מה גובה המשכנתא שתוכלו לקבל מהבנק, רצוי להיפגש עם יועץ משכנתאות פרטי, שייתן לכם גם הערכה מדויקת ככל האפשר על היכולת שלכם לעמוד בהחזרים. בדקו שיש למוכר הדירה ערבויות, בעיקר אם מדובר בחברת בניה, כדי שלא תישארו בסוך בלי דירה ובלי כסף.
  9. הטבות והנחות במיסוי – תכנון פיננסי בסיוע יועץ פיננסי מקצועי, יאפשר לכם לבדוק אם אתם נמנים למשל, על הזכאים לקבלת הטבה במסגרת חוק 190, מה שיקל עליכם לגייס הון עצמי לרכישת הדירה.

חיים נתן עוסק בתכנון פיננסי ומייעץ ללקוחות המעוניינים לנהל את כספם במירב היעילות והרווחיות. לרכישה חכמה של דירה, או לתכנון חכם של עתידכם במישור הפיננסי – צרו קשר וקבלו ייעוץ בהקדם,

בטלפון: 058-7107031 , או במייל: [email protected]

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק

החזר מס
מיסים
מה זה החזר מס ומי זכאי?

החזר מס הוא סכום כסף שמוחזר לכם על ידי רשות המיסים, לאחר ששילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם. מצב זה יכול להתרחש מכמה סיבות. המאמר יסביר מהו החזר מס,