המדריך השלם למשלם המיסים

מה זה דוח נתוני אשראי

בשנת 2016 החלה מהפכה של ממש בעולם הפיננסי בישראל כאשר חוק נתוני אשראי נכנס לתוקף. החוק מסדיר למעשה את ריכוז כל נתוני האשראי שלנו במאגר נתונים מרכזי. החוק מגדיר כיצד המידע ייאסף, ינוהל ולאילו גופים יהיה גישה לקבלת מידע זה. על בסיס מאגר הנתונים הזה מופק לכל אחד מאיתנו דוח נתוני אשראי. אם ברצונכם לדעת מהו למעשה אותו דוח נתוני אשראי, למה הוא משנה וכיצד הוא אמור להשפיע על ההתנהלות הפיננסית שלנו הכתבה הבאה ריכזה עבורכם את כל המידע החשוב ביותר שיש לדעת לגבי דוח נתוני אשראי.

 

מהו למעשה דוח נתוני אשראי?

דוח נתוני אשראי הוא סוג של דוח פיננסי אשר מכיל מידע מפורט אודות ההתנהלות הפיננסית של אנשים. הדוח מופק על ידי לשכות האשראי שהן חברות פרטיות אשר קיבלו היתר מהמדינה להתחבר למאגר הנתונים הפיננסי. הדוח מכיל מידע מפורט אודות פעולות פיננסיות כדוגמת:

  1. מידע אודות הלוואות ותנאי ריבית שהאדם קיבל
  2. מידע לגבי מסגרות אשראי
  3. מידע לגבי שימוש בצ'קים ולגבי פעולות בהוראת קבע
  4. מידע אודות תיקים שנפתחו על שם האדם בהוצאה לפועל
  5. קיומן של הגבלות על חשבון העובר ושב

 

המידע נאסף למאגר הנתונים הפיננסי ממגוון רחב של גופים ציבוריים ומסחריים בין היתר בנקים וחברות כוח אדם, בנק ישראל, גופי אשראי, כונס הנכסים הרשמי ועוד.

 

מה החשיבות של דוח נתוני האשראי?

דוח נתוני האשראי הוא למעשה מעין תמונת מצב פיננסית. על סמך תמונת המצב הפיננסית שלנו לשכות האשראי השונות מחשבות לכל אחד מאיתנו ציון אשר מכונה דירוג אשראי. דירוג האשראי קובע מה רמת הסיכון בעת מתן הלוואה לכל אדם.

ניתן לתאר את דירוג האשראי כמעין סולם כאשר טווח הציונים של דירוגי האשראי בישראל נע בין הציון הנמוך ביותר שעומד על 300 נקודות כאשר הציון הגבוה ביותר עומד על 850 נקודות.

כאשר אדם עם דירוג אשראי גבוה, אשר נע בין 800 ל- 850 נקודות, מגיע לקבל הלוואה, הגופים הפיננסים מעריכים כי הסיכוי שאדם זה יעמוד בהתחייבות שלו ויחזיר את ההלוואה בזמן הוא גבוה. כאשר אדם עם דירוג אשראי שנע בין 739 ל- 670 נקודות מבקש הלוואה, הגופים הפיננסים יניחו כי הסיכוי שאדם זה יחזיר את ההלוואה הוא בינוני.

על בסיס דירוג האשראי של כל אדם, הגופים הפיננסים השונים מחליטם האם להעניק לאדם הלוואה, ואם כן, באילו תנאים שכן אדם עם ציון גבוה יותר יקבל הלוואה עם תנאים טובים יותר. למרבה המזל, כיום קיימות חברות אשר יכולות לסייע ללקוחות השונים לשפר את דירוג האשראי שלהם ואף מסייעות בניקוי בי די איי שלילי.

בעזרת חברה מקצועית אשר תנתח את דוח הנתונים הפיננסים שלכם ותסיר כל מידע בעייתי תוכלו להנות מהזדמנות לשיפור תנאי ההלוואות שאתם מקבלים ולחסוך כסף רב.

 

חישוב חשבונית

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק