המדריך השלם למשלם המיסים

הוצאת צו ירושה

עם מותו של אדם מסוים, יש להכריע בגורל רכושם.

ירושה היא הנוהג האוניברסאלי של העברת רכוש, כמו גם זכויות, חובות, חובות ואפילו תארים.

אולם דיני הירושה בישראל הם מורכבים ביותר ומחייבים הדרכה של מומחה בדיני ירושה בישראל.

למרות שהחשיבות של קיום הירושה מופיע בתרבויות רבות ברחבי העולם, כללי הירושה כפופים לתחום השיפוט בו המנוח הלך לעולמו ובבעלותו רכוש בעת מותו. חוק הירושה בישראל נחקק בשנת 1969 ומסדיר מאז ועד היום את כל ענייני צו הירושה.

 

למי קיימת סמכות השיפוט בכל הקשור לירושה?

על פי החוק, במסגרת בית המשפט לענייני משפחה יש את הסמכות השיפוטית לדון בעיזבונו של כל אדם במהלך מותו היה תושב ישראל או השאיר רכוש, נכסים או כל ירושה אחרת בישראל.

בנוסף על פי סעיף 1 לחוק הירושה, ברירת המחדל בעיזבונו של אדם הוא שחזקתו של אדם הכוללת נכסים פיננסיים, רכוש, נדל"ן, פטנטים, חובות וכד' של אדם עוברת ליורשיו החוקיים עם מותו.

בעת פנייה בית המשפט לענייני משפחה בכל הנוגע לצו הירושה, יש להיוועץ עם עורך דין ירושה.

 

מי יכול לרשת?

כמו שנאמר, מערכת הירושה בישראל מבוססת על יחסי דם בין הורים לילדים, ולפיהם יורשי המנוח הם קרובי משפחתו הקרובים ביותר – בני זוג (קרוב המשפחה שאינו קרוב משפחה בדם) הורים, צאצאים או קרובי משפחה אחרים על פי סדר הירושה.

יתכן גם שקרובי משפחה שלא נולדו כלולים גם ביורשיה האפשריים של נפטר בטרם פטירתו אם תאריך לידתם מתרחש בתוך 300 יום ממועד מותו של המנוח.

במידה ולמנוח אין יורשים בדירוג המוזכר בחוק – עזבונו עובר למדינה המיוצגת על ידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

מה קורה במידה והנפטר לא השאיר צוואה?

במקרה בו לא קיימת צוואתו של הנפטר, זכות הירושה הראשונה על פי החוק מחולקת בצורה שווה בין בן / בת הזוג של המנוח לילדיו. בן הזוג מקבל מחצית מהירושה והילדים מחלקים את המחצית הנותרת ביניהם בשווי שווה.

במקרה בו הנפטר לא הותיר אחריו ילדים, עזבונו מחולק באופן שווה בין בן / בת הזוג להורי מהנוח ולאחיו ואחיותיו. במקרה זה, היחס המקובל הוא 2/3 לבן הזוג ו1/3 לאחים.

במקרה בו הנפטר ובן / בת זוגו הוגדרו כידועים בציבור זכות הירושה של בן / בת הזוג שווה לזו של זוג נשוי. על בן הזוג להוכיח כי הוא / היא והמנוח היו ידועים בציבור וקיימו משק בית משותף.

במקרה בו לנפטר אין יורשים חוקיים (צאצאים, בן / בת זוג, הורים, אחים וכדומה), עזבונו של נפטר עובר לניהול על ידי האפוטרופוס הכללי ונשמר במשך מספר שנים על מנת לאפשר ליורשים שמתגלים לאחר מכן לתבוע את ירושתם. לאחר שחלף הזמן הקבוע בחוק, העיזבון עובר לבעלות המדינה.

אשת משפט

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק

בעיות של גברים במיטה
למבוגרים
4 מיתוסים על בעיות של גברים במיטה

ניתן לשמוע על לא מעט מיתוסים הקשורים לבעיות של גברים במיטה, אך חשוב לדעת להבדיל בין מיתוסים למציאות. אומנם נכון כי חלק גדול מהגברים סובל מבעיות בתפקוד המיני, אך חשוב