המדריך השלם למשלם המיסים

הטרדה מינית ברשתות החברתיות וברשת

הקידמה הטכנולוגית הביאה איתה תופעות חיוביות ומיטיבות כמו נגישות גבוהה למידע וחיבור בין אנשים דרך הרשת. יחד עם זאת, הרשת הפכה לקרקע פורייה לעברייני מין ולמטרידים אשר לא בוחלים באמצעים כדי לבוא על סיפוקם. במידה ואתם או קרוביכם נפלתם קורבן להטרדות מיניות ברשתות החברתיות או ברשת, חשוב שתדעו – יש מה לעשות.

אפשרי לחוות הטרדה מינית ברשתות החברתיות וברשת?

התשובה הקצרה היא כמובן כן. ופירוט, הטרדה מינית ברשתות החברתיות היא מעין תת קטגוריה של הטרדה מינית. בעבר הדעה הרווחת הייתה שהטרדה מינית היא כזאת רק אם מגע פיזי כלול בה, לאחר מכן השתכללה ההבנה שהטרדה מינית יכולה להיות מוגדרת ככזאת גם רק באמצעות ביטוי מילולי והתנהגותי אשר התקיימו באותו המרחב פיזי.

בימינו, הולכת וגוברת ההבנה שההתפתחות הטכנולוגית יצרה "מרחב עבודה" חדש למטרידים והפוגעים מינית. במידה ונפלתם קורבן להטרדות מיניות ברשת, כדאי לדעת שעומדת לרשותכם אפשרות של תביעת פיצויים על הטרדה מינית. כך תוכלו לממש את הזכויות המגיעות לכן על פי חוק.

 

מה היא הטרדה מינית?

כאמור, להטרדות מיניות פנים רבות והן יכולות לבוא לידיי ביטוי במגוון צורות. האופן הפיזי הוא כנראה הברור והמוכר ביותר. אונס, מעשים מגונים, מגע לא מותאם שמתקיים ללא רצון הדדי, כל אלו הם ביטויים של הטרדות מיניות במישור הפיזי. בנוסף, הטרדות מיניות יכולות להתבטא באופן מילולי והתנהגותי.

הערות מיניות פוגעניות, הצעות חוזרות ונשנות לקיום יחסי מין כאשר לא קיים רצון הדדי, הצגת תכנים מיניים בהיעדר רצון משותף, הפצת תכנים מיניים ללא אישור של אלו המופיעים באותם התכנים. כל אלו ועוד הם ביטויים שאינם פיזיים אבל עדיין מהווים הטרדות מיניות.

 

כיצד הטרדה מינית ברשתות החבריות וברשת באה לידי ביטוי?

כמו במקרים של הטרדות מיניות מחוץ למרחב האינטרנטי, גם ברשת ישנן דרכים רבות בהן יכולה להתבטא הטרדה מינית. בהיבט של הערות פוגעניות על רקע מיני, למשל אם העליתם תמונה לרשת החברתית, קיבלתם ממשתמש מסוים הודעות פוגעניות על רקע מיני והבהרתם לאותו משתמש שאינכם מעוניינים לקבל הודעות כאלו – יתכן ועברתם פגיעה מינית ברשת.

סוג נוסף של הטרדה מינית ברשת נוגע לשידול לפעילות מינית כאשר אחד מהצדדים הבהיר שהוא אינו מעוניין בפעילות הזאת. דוגמה נוספת להטרדה מינית ברשת היא הפצה של תכנים מיניים ברשת או ברשתות החברתיות בהיעדר אישור של אלו המופיעים באותם תכנים.

 

חוויתי הטרדה מינית ברשתות החבריות או ברשת, מה עליי לעשות?

כאמור, במקרה של הטרדה מינית ברשת ניתן לממש את הזכויות הניתנות על פי החוק ולתבוע פיצויים מהפוגעים. החוק עומד לזכותם של הנפגעים ובעזרת סיוע משפטי של אנשי המקצוע, ניתן לממש את הזכויות באופן מלא, לקבל פיצוי כספי ולהרתיע את הפוגעים מהטרדות עתידיות.

הטרדה מינית ברשתות חברתיות

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק

החזר מס
מיסים
מה זה החזר מס ומי זכאי?

החזר מס הוא סכום כסף שמוחזר לכם על ידי רשות המיסים, לאחר ששילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם. מצב זה יכול להתרחש מכמה סיבות. המאמר יסביר מהו החזר מס,