המדריך השלם למשלם המיסים

יתרונות וחסרונות בחללי עבודה משותפים

השינוי בשוק העבודה שגרם להעלמות של העבודות הקלאסיות, מה שמוגדר כעבודות כפיים למיניהן, ולעלייה בכמות המשרות שכל שדרוש בשבילן זה מחשב, אינטרנט, מדפסת ומומלץ שגם מכונת קפה, גרם לעלייה מואצת בשנים האחרונות בכמות חללי העבודה המשותפים שהוקמו.

מה זה חלל עבודה משותף?

מדובר על בניין או קומה משרדים, שמתופעלים לרוב על ידי חברה פרטית (עם כי בישראל יש גם כמה המופעלים על ידי גורמים ממשלתיים כמו עיריות). במתחם תוכלו למצוא מגוון רחב של משרדים, ממשרדים קטנים שיכולים להכיל אדם אחד ועד משרדים גדולים יותר ל-5-6 עובדים וכן מרחבי עבודה גדולים ופתוחים בהם ישנם שולחנות רבים ומוגדרים כאופן ספייס פתוח.

מרחב צפוף

מה מקבלים בתמורה לכסף ואיך בוחרים?

מרבית חללי העבודה מעניקים לעבוד את אותן האפשרויות, מהדברים הטריוויאליים כמו אינטרנט, מדפסות ומכונות צילום, חדר ישיבות ועד מטבח מאובזר בכל טוב (אמרנו כבר שקפה זה מצרך חשוב?).

רוב חללי העבודה מאפשרים ללקוח לקנות כרטיסיות לשימוש (למי שמגיע מדי פעם) או לשלם מראש על חודש שלם. וגם תנאי הפסקת השימוש הם פשוטים והוגנים, הודעה מראש בהתאם לתנאים שמסוכמים ואין לך יותר מחויבות.

אז איך בוחרים בכלל את החלל המשותף המתאים לצרכים שלי או של החברה שלי? ראשית מומלץ להשתמש בספייסנטר – השוואת חללי עבודה משותפים שמשוואה בשבילכם בין כלל החללים שקיימים כיום בשוק בישראל. ההשוואה באתר (וגם זו שאתם צריכים לעשות) מתחלקת תחילה לפי מיקום החלל, אם אתם גרים בבאר שבע אין לכם טעם לחפש חלל בנתניה.

לאחר בחירת המקום, שאגב משפיע משמעותית על המחיר של החלל המושכר, בתל אביב תשלמו בממוצע בין 400-600 שקלים יותר על אותו משרד/כיסא באותו המתחם. כעת יש לבחור מהם השירותים שהכי חשוב לכם לקבל. ברוב המקומות השירותים יחסית דומים בסוגי השירות ובהיקף שלהם עם זאת, חשוב לזכור שדווקא ההבדלים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל הגדול.

מה סוגי החללים שניתן להשכיר?

קודם כל ישנם כל סוגי המשרדים, הם מעניקים פרטיות לעובד ומנגד מאפשרים לו בכל זאת אינטראקציה עם עובדים אחרים מהתחום ושלא מהתחום. המשרדים מתחלקים לפי הגודל שלהם בעיקר, כמובן שככל שהמשרד גדול יותר כך גדל גם המחיר.

אופציה שנייה זה כיסא חם בשולחן, מדובר על השכרה של מקום רנדומלי בשולחן. אין לשוכר יכולת לבחור או לשריין את המקום שהוא רוצה לשבת בו. אופציה זו היא בדרך כלל הזולה ביותר. ולרוב לפי המלצות של אנשים, קהל העובדים שמגיעים לחלל העבודה הוא יחסית דומה ולכל אחד יש את העדפה שלו כך שלרוב תוכלו למצוא את המקום בשבילכם.

למי שלא אוהב להסתמך על המזל שלו בתחום יש אפשרות לרכוש שולחן אישי, זה מייקר את העסק בכ-500-700 שקלים בחודש אבל לכל הפחות זה מאפשר פתרון לוגיסטי טוב לדברים המשרדיים שלכם.

החיסרון במקום עבודה כזה הוא בעיקר הסחות הדעת והעובדה שלא ניתן לדעת מי יעבוד בתחם באותו היום. אבל היתרונות של חללי העבודה המשותפים ברורים לכל, אין צורך בניהול משרד ובתשלומים חודשים של ארנונה וחשמל מצד אחד. ומהצד השני זה מעניק לעובד את היכולת לשבת בסביבה מפרה, בה הוא יכול להתייעץ עם אנשים נוספים, לקבל רעיונות ולהתפתח בתחומו. וכמובן לא פחות חשוב זה נותן מקום לאופי החברתי של האנושות, כי מי מאיתנו אוהב לאכול צהריים לבד?

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק