המדריך השלם למשלם המיסים

כמה זמן לוקח לעשות תמ"א 38 בירושלים?

תמ"א 38 זו תוכנית להתחדשות עירונית במדינת ישראל המאפשרת לחדש בניה ולשדרג בתים יחד עם תוספת מקום מגורים. השיטה מיושמת בכל הארץ בכלל ובירושלים בפרט.

זו תוכנית ממשלתית המעודדת חיזוק מבנים לפני 1980. יש לה יתרונות רבים ולכן אין זה פלא שזו אופציה אטרקטיבית בעיני רבים, עם זאת יש הרבה דברים שצריך לדעת ולשקול לפני שבוחרים במסלול הזה.

תוכנית תמ"א 38 מסלול ראשון

תמא 38 בירושלים היא תוכנית ממשלתית שמטיבה עם התכנון הכללי של המדינה והעיר, כמו גם עם הדיירים של הביניינים. בתוכנית יש שתי אפשרויות שניתן לממש. המסלול הראשון והנפוץ ביותר כולל תוספת של בנייה על בניין קיים.

מבנים ישנים עוברים שיפוץ חיצוני ונהנהים ממרפסות, ממ"דים ועוד קומות. לא רק זה, אלא המבנים עוברים חיזוקים משמעותיים המגנים עליהם מפני רעידות אדמה עתידיות, מה שנקרא – עיבוי בינוי.

תוכנית תמ"א מסלול שני

מסלול תמא 38 זה כולל הריסת מבנים קיימים ובנייתם מחדש לגמרי. זה נעשה במקרים בהם השיקול הוא בטיחותי בעיקרו. בצורה זאת אפשר להבטיח שהמבנים יעמדו בתקן הבטיחות המתאים. הדירות החדשות יהו גדולות יותר, בעלות חניה, מרפסות, מעלית וכמובן עוד דיירים בבניין. המסלול השני גם הוא נפוץ באיזורים רבים, רק שהשגת האישורים המתאימים דורש מסלול שונה.

תנאים של עריית ירושלים

על מנת לקבל אישור של העירייה לאחד משני מסלולי התמא שפורטו להלן נדרשת עמדיה במספר תנאי סף, לכל עיר הזכות לקבוע את התנאים המתאימים לאופיה ופיתוחה. כפי שאפשר לנחש ירושלים החובקת בחובה הסטוריה ואיזורים בעלי משמעות דתית יכולה להעיתים להיות יותר מורכבת. מבין התנאים בהם חייבים לעמוד:

  1. הסכמת שכנים
  2. מבנה שנבנה לפני 1980
  3. מבנה שאינו מיועד להריסה
  4. אישור מהנדס על הצורך לחיזוק
  5. תוספת קומות אל ורק למבנים בני יותר משתי קומות ומבלי להפר את מתאר הנוף
  6. לא ניתן לקדם פרוייקטים של תמא 38 בתחום חומות העיר העתיקה.

 תהליך התמא של ירושלים ומשך הזמן

ירושלים היא עיר מעניינת מבחינת תכנון העיר והאישורי הפיתוח שלה. העיר מחולקת לארבעה איזורים  עיקריים כגון העיר העתיקה, מתחם העיר ההיסטורי ואזורי שימור איזורים מיועדים להתחדשות. עבור כל אחד מהאיזורים נקבעו כללי םוקירטריונים שונים כדי לבצע התחדשות במרחבי העיר השונים. משך תקופה של תמא 38 מתחיל מהגשת הבקשה המקורית וכלה בקבלת המפתח על ידי הדיירים.

למי פונים לעזרה

תהליך התמא יכול להיות מסורבל למי שאינו מתמצא בתחום. מומחים בתחום יכולים גם לעזור לנתב בין המסכמים והאישורים הרגוליטרים השונים כמו גם לתאם נכון עם בעלי מקצוע כשרים ומקצועיים.

עירובם של אנשי מקצוע בתחום יכול לעזור לכל תושב להפיק את מירב הפונטנציאל שהתוכנית מאפשרת. זה חוסך הרבה כסף וכאב ראש במהלך הדרך ואי אפשר לראות שום חסרון בליווי מקצועי שכזה.

תמא

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק

החזר מס
מיסים
מה זה החזר מס ומי זכאי?

החזר מס הוא סכום כסף שמוחזר לכם על ידי רשות המיסים, לאחר ששילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם. מצב זה יכול להתרחש מכמה סיבות. המאמר יסביר מהו החזר מס,