המדריך השלם למשלם המיסים

למה כדאי לרכוש רכב ביבוא מקביל?

למה כדאי לרכוש רכב ביבוא מקביל? מהן ההטבות הניתנות לרוכשים ביבוא זה ומדוע המדינה מעודדת יבוא מקביל לארץ? אם אתם מעוניינים לרכוש רכב ביבוא מקביל הנה כמה סיבות שיסבירו לכם מדוע זה כדאי עבורכם.

יבוא מקביל לרכב הוא אחד התחומים המעניינים בשוק הרכב בישראל. הוא מאפשר ייבוא של דגמי רכב שאינם מצויים בידי יבואן הרכב הרשמי ואף קיבל גושפנקה על ידי רשויות המדינה במספר הטבות שניתנו המאפשרים לגוף שאינו רשום בישראל לעסוק ביבוא מקביל.

משרד התחבורה הקל על יבוא עקיף של מכוניות לישראל ואפשר להאריך את פרק הזמן ליבוא רכב שעומד כעת על שנה וחצי ממועד ייצורו. הקלות אלו באות על רקע הבנת המדינה שיבוא מקביל הוא נכס עבורה, בעיקר בכל הקשור להגברת התחרות בשוק הרכבים בארץ.

 

מה זה בכלל יבוא מקביל?

יבוא מקביל הוא למעשה דרך נוספת לייבא מוצרים מקוריים, שאינם מזויפים שנוצרו על ידי היצרן עצמו. איכות הסחורה שמיובאת ביבוא מקביל היא סחורה שעומדת באותה רמת איכות בדיוק כמו הסחורה המיובאת על ידי היבואן הרשמי.

אם נשווה זאת ליבוא רכבים, יבוא מקביל לרכב כמו סקודה פאביה, נעשה גם הוא על ידי יבואן אלא שיבואן זה הוא אינו היבואן הרשמי של אותו מוצר, לדוגמה, יבואניות רכב ידועות בארץ כדוגמת צ'מפיון מוטורס, קבוצת לובינסקי או דלק מוטורס, משמשות כיבואניות הרשמיות לדגמי רכב רבים של יצרניות רכב עולמיות כמו: מאזדה, פיג'ו, פורד, אאודי או פולקסווגן.

אותם הרכבים בדיוק, מיובאים גם ביבוא מקביל על ידי מספר סוכנויות רכב כשהמוכרת והמובילה מביניהם היא חברת 'קפיטל מוטורס' בע"מ שמציעה עבור קהל לקוחותיה יבוא מקביל לרכבים.

לקוחות שמעוניינים לבצע רכישת רכב ייחודי שאינו מיובא לארץ על ידי היבואן הרשמי יכולים ליהנות מיתרון יבוא מקביל. זהו אחד היתרונות המשמעותיים שמציע היבוא המקביל עבורם, הוא מספק להם רכישת דגמים ייחודיים שאינם מצויים בארץ.

קיימות מספר דרכים ליבוא מקביל לרכב, חלקן יכולות להיות דרך רכישה על ידי המפיץ עצמו בחו"ל או על ידי שימוש ברכישה באינטרנט, אך הנקודה העיקרית שמבדילה בין יבוא מקביל ליבוא שמשווק על ידי היבואן הרשמי היא שהיבוא המקביל הוא אינו הגורם שקיבל לידיו את הזכות הבלעדית ליבוא המוצרים ולמעשה משמש כגורם ממתן את מול היבואן הרשמי ובכך מגביר את התחרות בשוק.

 

יבוא מקביל: יתרונות

כאמור, הסברנו שיבוא מקביל נעשה על ידי יבואן שלא קיבל לידיו את הבלעדיות על יבוא רכבים לארץ, אך דווקא בשל כך הוא מציע מספר יתרונות שהיבואן הרשמי יתקשה לעמוד מולם.

  • בראש ובראשונה יבוא מקביל של רכבים לארץ פותח את השוק ומקדם את התחרות בין היבואנים השונים. יבואני הרכב הרשמיים מקבלים בלעדיות למכירה של יצרני רכב בעולם וקיומם של יבואנים מקבילים לרכבים משמש כגורם ממתן ואופציה נוספת אל מול הרכבים הנמכרים על ידי היבואן הרשמי, מה שמונע ממנו העלאת מחירים.

 

  • בדרך כלל נמצא שמחירי המוצרים ביבוא מקביל זולים יותר בהשוואה למחיר הניתן על ידי היבואן הרשמי משום שהם מסוגלים לקבל מחיר טוב יותר מגורם אחר בחו"ל.

 

לא רק זאת אלא שהיבואן הרשמי נצרך לעלויות נוספות כמו שיווק ופרסום דגמי הרכב שברשותו, החזקת מחלקות לצורך מתן שירות לקוחות או קמפיין להעלאת המודעות למותג ועוד. כל אלו הם גורמים שעלולים לייקר את מחיר הרכב לצרכן הקצה.

 

  • אם בעבר החיסרון ברכישת מוצרים שנמכרים ביבוא מקביל היה במתן אחריות או תיקונים ושירות, כיום המצב הוא שונה כיוון שאחריות יצרן זה אחריות יבואן והיא כוללת אחריות מלאה מהחברה פה בארץ. כך רכישת רכב ביבוא מקביל יכולה ליהנות מאותם תנאי אחריות הניתנים על ידי היבואן הרשמי עצמו.

 

המדינה מעודדת יבוא מקביל

למרות הביקורות הרבות על קיומם של מונופולים רבים במדינה, המדינה דווקא מעדיפה תחרות בין יבואני הרכב ובכך לגרום להוזלת מחירים ויבוא מקביל לרכבים תורם לכך, הוא נותן אלטרנטיבה לדגמי הרכב המשווקים על ידי היבואן הרשמי.

לצורך הדוגמה, יבואנית הרכב הרשמית לטויוטה בארץ היא חברת 'יוניון מוטורס' שמציעה דגמי רכב ספציפיים לדגם הרכב טויוטה קורולה, אך מגבילה את הלקוח לגבי הדגמים השונים המיובאים על ידה.

לעומת זאת, ביבוא מקביל הלקוח יכול לקבל טויוטה קורולה בדגמים ייחודיים יותר כמו 'לאונג' או 'לאקזורי' שמגיעים עם הנחה שניתנת על ידי סוכנות הרכב ביבוא מקביל ועם רכב 0 ק"מ שמגיע ישירות ללקוח.

 

ההטבות הניתנות ביבוא מקביל

כאשר מדובר ביבוא מקביל לרכבים ישנם מספר יתרונות שרוכשי הרכב יכולים ליהנות מהם. בראש ובראשונה חשוב להבין שלא מדובר כאן ברכבי יד שנייה אלא ברכבים חדשים לחלוטין כאשר המחירים הם מחירים משתלמים, בעיקר בשל תנאי המימון הנוחים שניתן לקבל ביבוא מקביל.

מימון מלא:  בדומה לעסקאות רכב אחרות שנהוגות כיום בארץ, גם סוכנויות ליבוא מקביל מספקות עבור קהל לקוחותיהם אפשרות למימון מלא 100% משווי הרכב.

בעלות:  להבדיל מחברות הליסינג שבהן הבעלות על הרכב רשומה על שמן ולא על שם רוכש הרכב, ביבוא מקביל קונה הרכב נרשם כבעלים המלא והראשון של הרכב (00 ברישיון הרכב).

אחריות: נושא האחריות על הרכב מביא רבים מבין אותם לקוחות פוטנציאליים שאינם מודעים לכך לוותר מראש על רכישה ביבוא מקביל, אולם כיום, דה פקטו בחוק, קיימת אחריות יבואן על כל רכב ביבוא מקביל וזהו יתרון משמעותי עבור רוכשי הרכב.

עסקת טרייד – אין: בנוסף לקבלת הטבות כמו מימון מלא לרכב ניתנת גם האפשרות לבצע עסקת טרייד – אין שבמהלכה מקוזז ערך הרכב הישן ומשולם כסוג של מקדמה על הרכב החדש. על שאר התשלום ניתן לקבל מימון שישולם מדי חודש לפי יכולתו הפיננסית של רוכש הרכב.

אם נסתכל בעיניים של היבואן הרשמי כמובן שהוא אינו רואה את בעין יפה את היבוא המקביל לדגמי רכביו בארץ. אולם בהסתכלות בעיניים שלכם כלקוחות אתם יודעים שקיימת אלטרנטיבה מצוינת להבאת דגמי רכב במחירים שפויים שבאים לטובתכם וקבלת דגמי רכב שאינם מצויים בידי יבואן הרכב הרשמי.

רכב יוקרה

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק