המדריך השלם למשלם המיסים

מה היא משכנתא הפוכה?

עולם המשכנתאות מתפתח משנה לשנה וכחלק מההתפתחות הזו, שומעים על סוגי משכנתאות שאוזן לא שמעה בעבר. אחת המשכנתאות שתפסה תאוצה בקרב הגיל השלישי היא משכנתא הפוכה המיועדת לבני שישים ומעלה. מה זו המשכנתא הזו ולמה היא מיועדת אך ורק לבני שישים ומעלה? כאן ריכזנו עבורכם מידע בנושא, בואו נתחיל.  

 

מה זה משכנתא הפוכה?

מדובר במשכנתא המיועדת אך ורק לבני שישים ומעלה והיא ניתנת תמורת שעבוד נכס קיים. הלווה משעבד את הנכס בו הוא גר, מקבל הלוואה תמורתו, אך הוא לא צריך להחזיר אותה. ההלוואה מוחזרת רק לאחר פטירת הלווה על ידי היורשים שלו. משכנתא זו מסייעת למבוגרים רבים לצלוח את שארית חייהם בהרחבה כלכלית.

יש מי שמכנה הלוואה זו כחיים על חשבון הנכס. וזה נכון חלקית. כי אמנם יש לאדם נכס, אך למה שהוא לא יהיה זה שיהנה מהנכס שלו, למה שיצטרך להצטמצם כלכלית רק בשביל שיהיה לו מה להוריש לילדיו? זו סוגיה נתונה במחלוקת ואכן, למשכנתא הפוכה יש יתרונות לצד חסרונות.

 

יתרונות משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המאפשרת חיי רווחה על חשבון הנכס. הלווה לא צרילך להיות טרוד בהחזרים חודשיים שאין לו מניין להחזיר והוא יכול להגדיל בקלות תודות לה את קצבת הפנסיה. קבלת משכנתא זו היא לא מורכבת כמו משכנתא רגילה, היא לא מצריכה הוכחת יכולת החזר ויש צורך בדו"ח הערכת שמאי וביטוח נכס בלבד.

 

חסרונות משכנתא הפוכה

לצד כל היתרונות, משכנתא הפוכה היא משכנתא שלא כל אחד יכול לקבל אותה, הגוף המממן לא מקבל את החזר ההלוואה מיידית ולכן הוא גם גובה על כך ריבית יקרה. לצד המחיר של הריבית היקרה, הריבית תופחת כל חודש מחדש וכך, למרות שלא נדרשים לשלם אותה, אפקט ריבית דריבית קיים במלוא עוזו במשכנתאות אלו.

 

האם משכנתא הפוכה משתלמת?

כדי להכריע בנדון חשוב לבחון את הנתונים בהתאם לנתונים הנוספים המקיפים. כאשר אין ברירה אחרת פונים לקבל משכנתא הפוכה ך פעמים רבות נמצאות חלופות אחרות משתלמות. ההמלצה הגורפת היא לפנות לייעוץ משכנתאות לקבלת ייעוץ מקיף בנושא. היועץ יבדוק את האפשרויות הקיימות לגיוס מימון וכך הוא גם יוכל להתאים את מקור המימון המדויק לצרכים האישיים שלכם.

 

מי נותן משכנתאות הפוכות?

לא הרבה גופי מימון נותנים משכנתאות הפוכות. יש בנקים למשכנתאות בודדים העוסקים בתחום, חברות ביטוח וגופי מימון חוץ בנקאי כמו חברת טריא. לכל גוף מימון תנאי שונים ולפני קבלת משכנתא כזו חשוב לערוך השוואת מחירים מקצועית.

 

לסיכום

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת למבוגרים המעוניינים להגדיל את הכנסתם החודשית. מדובר בהלוואה שנויה במחלוקת אך היא מצליחה להועיל לאלפי קשישים בישראל. לפני לקיחת משכנתא כזו מומלץ לבדוק אופציות נוספות בעזרת יועץ משכנתאות מקצועי.

משכנתא הפוכה

 

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק

החזר מס
מיסים
מה זה החזר מס ומי זכאי?

החזר מס הוא סכום כסף שמוחזר לכם על ידי רשות המיסים, לאחר ששילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם. מצב זה יכול להתרחש מכמה סיבות. המאמר יסביר מהו החזר מס,