המדריך השלם למשלם המיסים

מה זה בי די איי?

העולם הפיננסי הוא עולם רחב הכולל בתוכו תחומי תוכן שונים ומגוונים. כולנו נוגעים בצורה כזו או אחרת במושגים מהעולם הפיננסי במהלך חיינו בחברה צרכנית. חשוב שנכיר חלק מאותם מושגים, על מנת שנוכל להבין מה קורה סביבנו.

אנחנו מכירים מושגים פשוטים כמו משכנתא או אשראי, אך פחות מכירים מונחים, שהגופים הפיננסיים מולם אנו מתנהלים מכירים היטב, כמו בי די איי. מה זה אומר בעצם? הסבר במאמר שלפניכם.

 

בי די איי – מה זה אומר?

"בדיקת בי די איי", "בי די איי שלילי", "בי די איי חיובי" – אנחנו שומעים על המושג בי די איי יותר מדי פעמים, מבלי להבין מה הוא אומר באמת. בי די איי היא חברה ישראלית, שעוסקת במידע עסקי ופיננסי. בין היתר, היא מסייעת לגופים כלכליים שונים, כמו הבנקים, לקבל החלטות שונות באשר לבקשות של לקוחות.

מכיוון ששם החברה הפך למזוהה עם איסוף המידע הפיננסי, אותו מקבל גוף כלכלי כלשהו ולפיו מחליט באיזו פעולה לנקוט, אותה בדיקה של גוף כלכלי על הלקוח מכונה "בדיקת בי די איי". תוכלו לקרוא עוד על הבדיקה באתר https://creditclean.co.il.

 

חיווי אשראי

בדיקת בי די איי למעשה מהווה בסיס לחיווי אשראי. גם זה מונח פיננסי שחשוב להכיר. באמצעות מונח פיננסי זה, ניתן להבין מדוע גוף כלכלי כזה או אחר החליט לקבל החלטה מסוימת בנוגע לבקשה שלכם.

חיווי אשראי הוא למעשה המלצה של "כן או לא". זה אומר שלאחר איסוף המידע הפיננסי על הלקוח, באמצעות בדיקת בי די איי, תתקבל המלצה הנוגעת באופן פרטני לבקשת הלקוח. "בי די איי חיובי", משמעו שחיווי האשראי חיובי והומלץ לקבל את בקשת הלקוח, כאשר "בי די איי שלילי" אומר את ההפך.

 

לא להתבלבל

אנשים רבים נוטים לבלבל בין שני מושגים דומים אך שונים – חיווי אשראי ודירוג אשראי. בעוד שעל חיווי האשראי הסברנו מקודם, והראנו כיצד הוא מקושר למושג בי די איי, דירוג אשראי הוא דבר שונה.

דירוג אשראי הוא דירוג הניתן לישות פיננסית כלשהי (אדם פרטי, חברה ואפילו מדינה) בהסתמך על היכולות הכלכליות שלה ועל ההיסטוריה הפיננסית שלה. דירוג זה משקף את היכולת לעמוד בהתחייבויות כלכליות שונות.

 

מתי נפגוש את הבי די איי?

בי די איי הוא אולי לא מושג שאנחנו משתמשים בו או שומעים עליו באופן יומיומי, אך בסבירות גבוהה יצא לכם להיחשף אליו מתישהו במהלך חייכם הבוגרים. למשל, כאשר לקוח פונה אל הבנק על מנת לקב להלוואה, הוא יגלה שהבנק מבצע עליו בדיקת בי די איי.

לפי תוצאות הבדיקה, יקבל הבנק את החיווי המתאים על הלקוח. חיווי שלילי עשוי לגרום לבנק לסרב לבקשת הלקוח. כמו כן, גם בבקשות אחרות, הקשורות למשל לכרטיסי אשראי, בי די איי רלוונטי.

מה זה בי די איי

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק