המדריך השלם למשלם המיסים

בריאות לפני הכל : איך תעשו זאת נכון

הציבור הישראלי איבד את אמונות במערכת הבריאות הציבורית בישראל ולכן אחוז לא קטן ממנו שרק הולך וגדל החליט שביטוח הבריאות הציבורי אינו מספק אותם ורכשו ביטוח בריאות פרטי. כאשר בן אדם לא נמצא בקו הבריאות הוא רוצה לדעת שיש מתחתיו רשת ביטחון תומכת שתעזור לו לצאת מהמצב אליו, ולכן רבים מעדיפים לשלם סכום כסף נוסף על מנת להשיג זאת.

ביטוחים שונים

מהו ביטוח בריאות פרטי?

ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח בריאות הנרכש דרך חברות ביטוח שונות. הביטוח מכסה לרוב היקף שירותים הרבה יותר רחב מביטוח הבריאות הציבורי, כמו ניתוחים פרטיים, תרופות לא בסל, טיפולים לא דרך אשפוז וכו'.

ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח בריאות מותאם אישית. המבוטח יכול לרכוש רק את הכיסויים הרצויים לו, כך שהוא לא ימצא את עצמו משלם על כיסויים שאים לו צורך בהם.

נכון להיום חברות הביטוח מציעות שני סוגים של ביטוחי בריאות פרטיים: ביטוח בריאות אישי וביטוח בריאות קבוצתי. בהמשך נסקור את ההבדלים בין שני סוגי הביטוח ומה היתרונות והחסרונות בכל אחד מהם.

 

מחיר הפרמיה

מחיר הפרמיה של ביטוח בריאות פרטי-אישי נקבע על פי חברת הביטוח לפי מצבו האישי והיקף הכיסוי הנרכש של כל מבוטח. לעומת זאת, ביטוח בריאות קבוצתי הוא ביטוח בריאות שמחירו והיקף כיסויו נקבעים בין המעסיק לחברת הביטוח ולרוב הוא יהי נמוך משמעותית ממחירו של ביטוח בריאות אישי. זהו היתרון העיקרי של ביטוח בריאות קבוצתי.

 

חידוש ושינוי תנאים בפוליסת הביטוח

ביטוח בריאות אישי הוא ביטוח לכל החיים. הפוליסה מתחדשת ומתעדכנת באופן אוטומטי כל שנתיים. ייתכנו מעט שינויים בהיקף ובמחיר הפוליסה שנקבעים מראש בחוזה, לדוגמה עלייה במחירו עם הגיל. אך לרוב יש צורך באישור בין החברה למבוטח. הקביעות של החוזה יכולה להיות יתרון או חיסרון למבוטח. אמנם המחיר לא ישתנה הרבה אך אם יהיו באותם שנים בדיקות או טיפולים חדשים המבוטח לא יהיה זכאי להם דרך הביטוח. כן יש אפשרות להוסיף כיסוי לביטוח אך זה ילווה בעלייה במחיר כנראה ויאושר רק בהתאם למצבו הבריאותי של המבוטח.

ביטוח בריאות קבוצתי הוא מוגבל בזמן. הביטוח תקף לתקופה של עד 5 שנים לאחריה יש צורך בחידוש הביטוח. בזמן חידוש הביטוח המחיר והיקף הכיסוי יכולים להשתנות. שוב השינוי יכול להיות לטובת המבוטח או לרעתו. אם לדוגמה, היה אחוז תביעות גבוה באותם שנים החברה יכולה להעלות את מחיר הפרמיה. מצד שני, המעסיק יכול לבקש לשנות את היקף הכיסוי ולעדכן אותו בהתאם לחידושים של השנים האחרונות.

 

המשכיות הביטוח

יש עוד מספר הבדלים בין שני הביטוחים. הבדל מרכזי נוסף הוא המשכיות הביטוח. מכיוון שביטוח קבוצתי הוא רק לאלו השייכים למקום העבודה. כאשר עובד עוזב את מקום העבודה הוא כבר לא זכאי לאותו ביטוח. לרוב יש בחוזה הביטוח סעיף להמשכיות החוזה גם לאחר עזיבת העובד אך הכנסת סעיף זה היא לא חובה לחברות הביטוח.

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
החזר מס הכנסה
החזרי מס בישראל

למרות שכולנו רגילים לשלם מיסים מאוד גבוהים במדינה, חשוב לדעת שברגעים מסוימים ובמצבים ספציפיים מגיעים לנו החזרים. אם, לדוגמא, אדם פוטר מעבודתו ובמשך כמה חודשים

המשך קריאה >>
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק