המדריך השלם למשלם המיסים

איך למכור את הנכס שלכם ברווח – המדריך המלא

מחזיקים בבעלותכם דירה ומעוניינים למכור אותה? תהליך מכירת דירה עשוי להיות ארוך וידרוש מכם אורך רוח כדי לקבל עבור הדירה את הרווח הגדול ביותר.

אם תסתכלו על נתוני עסקאות נדל"ן תוכלו לראות שדירות בעלות נתונים דומים נמכרות במחירים שונים ולפעמים ההפרש הוא משמעותי ביותר, שכן לפעמים על אותה הדירה תקבלו יותר כסף אם תתנהלו נכון.

כיצד עושים זאת? כל זאת ועוד במאמר הבא.

 

מציאת התזמון הנכון למכירת הדירה

לא תמיד קל לדעת מה הזמן הנכון למכירת דירה, ולפעמים נוכל לדעת זאת בוודאות רק אחרי שמכרנו אותה. בכל זאת, יש מספר דברים שכן נמצאים בשליטתנו:

  1. לפני שאתם מעמידים את הדירה למכירה כדאי שתסתכלו קצת על מצב השוק באזור הדירה. למשל, אם בשכונה שלכם נמכרות עוד 10 דירות בגודל דומה אולי עדיף לחכות קצת לזמן תחרותי פחות.
  2. המחיר שתוכלו לדרוש יהיה גבוה יותר בזמן גאות כלכלית, אך קחו בחשבון שבמידה ואתם קונים דירה אחרת סביר שתצטרכו לשלם עליה יותר בזמן גאות.
  3. בדקו האם תוכלו לקבל פטור ממס שבח והתייעצו עם עורך דין למציאת התזמון הנכון לכך.

 

השקיעו ברושם הראשוני שיוצרת הדירה

נסו רגע להסתכל על הדירה מעיניו של הקונה ולראות כמה דברים שנמצאים בשליטתכם יכולים להשפיע על הרושם הראשוני שלו מהדירה. למשל, מומלץ מאוד לצבוע את קירות הדירה ולדאוג שהיא תהיה מסבירת פנים. רושם ראשוני חיובי יגדיל את הסיכוי שתקבלו רווח גדול יותר מהדירה.

 

תמחרו את הדירה באופן מקצועי וריאלי

בעיקר כאשר אנחנו מוכרים דירה שגרנו בה למשך זמן מסוים, יש לנו נטייה להעריך אותה בהערכת יתר משיקולים סנטימנטליים ולא באופן מקצועי. יש לזכור כי תמחור מופרז של הדירה עלול לעכב את מכירתה באופן לא רצוי, כך שלעיתים נצטרך אף להוריד את מחיר הדירה בכל מקרה ולצאת קירחים מכאן ומכאן. לכן את תמחור הדירה יש לעשות באופן מקצועי באמצעות סקרי שוק, מאגרי מידע ממשלתיים והיעזרות במתווכים או שמאי מקרקעין.

 

שיווק חכם, רחב אך ממוקד

אל תסתפקו בשיווק הדירה שלכם בנישה מצומצמת באופן כזה שרוכשים פוטנציאליים לא יוכלו לשמוע על הדירה שלכם. שווקו אותה בצורה רחבה ככל האפשר, אך דאגו להשקיע משאבים בעיקר בקרב קהלי יעד הרלוונטיים עבורכם, כן אין סיבה להשקיע כסף בשיווק בקהלי יעד שלא ירכשו את הדירה. את השיווק עשו בצורה חכמה שתדגיש את יתרונות הדירה ותלהיב את קונים פוטנציאליים.

 

היעזרו במתווך מומחה לנדל"ן

בישראל כל אדם שני מגדיר את עצמו כמומחה לנדל"ן וישמח לחלק לכם עצות, אבל לא כולם יודעים על מה הם מדברים. כדאי להקשיב למי שבאמת יודע ויש לו קבלות מוכחות וסגירת עסקאות בעברו. מתווכים כאלה בדיוק תוכלו למצוא באתר המקצוענים בנדל"ן המציע מתווכי נדל"ן ממשרדי תיווך שונים בכל הארץ ומבצע בקרת איכות לגביהם, כך שרק המתווכים הטובים ביותר שהוכיחו את עצמם זמינים באתר.

 

לחיצת יד

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
החזר מס הכנסה
החזרי מס בישראל

למרות שכולנו רגילים לשלם מיסים מאוד גבוהים במדינה, חשוב לדעת שברגעים מסוימים ובמצבים ספציפיים מגיעים לנו החזרים. אם, לדוגמא, אדם פוטר מעבודתו ובמשך כמה חודשים

המשך קריאה >>
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
השקעה בנדל"ן בארה"ב
נדל"ן
האם השקעה בנדל"ן בארה"ב היא צעד פיננסי חכם?

השקעה בנכסי נדל"ן בשוק האמריקני הינה אפשרות מרתקת למשקיעים בעלי חזון ארוך טווח. מגמות שוק חיוביות וסביבה כלכלית יציבה, יוצרות הזדמנויות פוטנציאליות לעליית ערך השקעות וזרם הכנסה עתידי. במאמר זה

3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח