המדריך השלם למשלם המיסים

תמ"א 38 עושים סדר

בזמן האחרון אנו שומעים יותר ויותר את המונח תמ"א 38 ולא כל כך מבינים מה זה אומר, מה המשמעות האמיתית שלו ועד כמה זה באמת עובד ואם בכלל שווה להיכנס ולהיות חלק מאותם פרויקטים רבים של תמ"א 38 שמתחילים לצוץ להם בעיקר באזור המרכז.

 

תמ"א 38 – מה זה ואיך זה עובד

נתחיל קודם כל ונפרק את ראשי התיבות של התמ"א.

תמ"א = תוכנית מתאר.

כלומר בתוכנית מתאר, הכוונה היא לתוכנית מתאר מבנים, את תוכניות המתאר האלו התחילו בעקבות חקיקה שמאפשרת חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.

גם אם האדמה לא רועדת לנו מתחת לרגליים חדשות לבקרים, עדיין קיימת סכנה ממשית של רעידת אדמה במיוחד במדינת ישראל, לכן הממשלה מאפשרת לחזק מבנים שנמצאים במצבים מסוכנים ועלולים להיפגע בעקבות רעידת האדמה וכמובן גם התושבים הנמצאים באותם מבנים עלולים להיפגע קשות וזאת בגלל שהמבנה בו הם נמצאים לא עומד בסטנדרטים בסיסים של חיזוק מבנה.

בשל זאת נוצר תקן ישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה, אך למרות קיומו של התקן, קיימים במדינת ישראל מבנים רבים שנבנו לפני שנת 1989 והם לא עומדים בתקן.

מכאן, שהממשלה מתירה ביצוע של שינוי המבנה לצרוך עמידת המבנה בתקן המחייב בהתגוננות בפני רעידות אדמה.

אז למרות שחשבתם שתוכנית מתאר היא בכדי להוסיף מרחבים מוגנים כמו ממ"ד בכל דירה, וזאת בגלל המצב הבטחוני הקשה שקיים במדינת ישראל שבו גם תושבי המרכז הפכו להיות החזית בדומה לתושבי הדרום ועוטף עזה, הסיבה האמיתית של תמ"א מגיעה בכדי לחזק מבנים מפני רעידות אדמה.

 

איזה סוגי תמ"א קיימים

קיימים שני סוגים עיקריים של תוכניות מתאר, התוכנית הראשונה והנפוצה ביותר היא חיזוק המבנה הקיים.

במקרים כאלו מגיע קבלן שלוקח על עצמו לבצע את פרויקט חיזוק הבניין, אך מכיוון ולא כל הדיירים שנמצאים בתוך הבניין יכולים להרשות לעצמם כלכלית לרכוש את שירותיו של קבלן שיבצע עבורם את הפרויקט של חיזוק המבנה, החלה בעצם עבודה בשיטה שונה.

הקבלן המבצע ניגש אל דיירי הבניין, כנגד ביצוע העבודה הוא מבצע עבורם את חיזוק המבנה, שכולל בתוכו גם הוספת ממ"ד לרבות מקרים בהם גם הקבלן בוחר לבנות מרפסת לאותם דיירים זאת בשביל הזכות לבנות קומות נוספות על גג הבניין שלהם.

לאחר שהקבלן בנה עוד קומות נוספות על הבניין אותן קומות מחולקות לדירות והקבלן יכול למכור את אותן דירות במחיר רווח גבוה, הסיבה הראשונה מדובר על מבנים באזור המרכז של מדינת ישראל, שבאזור המרכז מחירי הדירות הם הגבוהים ביותר, ואז לקבלן יש את הרווח עבור מכירת הדירות שבנה.

סוג שני של תמ"א – פינוי בינוי = הריסה ובנייה, במקרה זה במקום שיבוצע חיזוק של המבנה ועליו הוספה של קומות, הקבלן המבצע פשוט הורס את המבנה הקיים ועל השטח של המבנה הקיים בונה בניין יותר גדול בעל מספר קומות רב יותר, מה שמאפשר לו למכור מספר דירות רב יותר ולהגדיל את הרווח הכלכלי שלו יותר.

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
החזר מס שבח

מס שבח הינו המס המשולם לרשות המיסים בגין ביצוע עסקת מכירה בתחום הנדל"ן. רבים אינם מודעים לכך שהם יכולים לקבל החזר מס שבח.   מס

המשך קריאה >>
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק