המדריך השלם למשלם המיסים

מה כרוך בפירוק חברה בע"מ?

פרוקה של חברה הנמצאת בבעלות אנשים פרטיים, הוא מהלך בו מבצעים סגירה, מחיקה וחיסול, של תאגיד רשום, שיוסד על פי הוראות החוק המקובלות במדינת ישראל. פרוק חברה פרטית יכול לנבוע כתוצאה ממצב של קושי כלכלי גדול, אי הסכמות והבנות בין בעלי המניות המנהלים את החברה, בנוגע לעתידה העסקי, ובמקרים אחרים, מתוך שאיפה להביא לידי מימוש את רווחי השקעתם או, בניגוד גמור לכך, מחוסר בלקוחות שאינו מצדיק את המשך קיומה של החברה. חשוב לבצע פרוק לחברה שאינה פעילה, בכדי להימנע מתשלום אגרת חברות ותשלומים שונים אחרים למוסדות המדינה. 

 

הליך פרוק חברה מרצון

פרוק חברה פרטית מרצון, הוא למעשה פעולה של הפסקת פעילות החברה, בהחלטה מראש ובהסכמה, בין בעלי החברה. השותפים יכולים להעביר החלטה מיוחדת בדבר פרוק החברה, כתוצאה ממצבה הכלכלי הקשה, החובות הגדולים והיעדר היכולת של הבעלים להזרים כסף לחשבון החברה, במטרה להחיותה. חברה שהגיע למצב מסוג זה, אכן צריכה לעבור הליך של פרוק חברה. פרוק מרצון על ידי בעלי החברה מתבצע בצורה הבאה:

  • שלב ראשון – יש להגיש תצהיר אודות יכולת הפירעון של החברה, באמצעות חברי הדירקטוריון של החברה. כל דירקטור יחתום על הצהרה שבה הוא מעיד שלחברה אין יכולת לשלם את חובותיה.
  • שלב שני – תכונס האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה ובה תעבור החלטה על פרוק החברה.
  • שלב שלישי – העברת סיכום האסיפה הכללית וההחלטות שהתקבלו בה, בציון תאריך קבלת ההחלטה, פרטיו של המפרק הנבחר, המאשר את דבר מינויו.
  • שלב רביעי – העברת הודעה לרשם החברות בדבר מינוי כונס נכסים, תוך 21 ימים מיום המינוי.
  • שלב חמישי – פרסום בעיתונים אודות דבר פרוק החברה ומינוי המפרק.
  • שלב שישי – כונס הנכסים ידאג לסלק את החובות של החברה, ובדו"ח מיוחד שיכין, יפרט את נכסיה של החברה וכל הפעולות אותן ביצע.
  • שלב אחרון – הדו"ח נשלח לרשם החברות ושלושים ימים לאחר הגעתו לרשם, תיחשב החברה למחוסלת.

למידע נוסף הכנסו לאתר החברות, בו אתם עשויים למצא פרטים נוספים אודות תהליך פרוק חברה.

פירוק חברה בע"מ

פרוק חברה תחת פיקוח של בית משפט

פרוק חברה בהשגחה של בית משפט, גם הוא פרוק מרצון אולם, בהליך זה לוקח חלק אחד מהנושים של החברה או מפרק החברה, המבקשים מבית המשפט לפקח על התהליך. על החברה להגיש לבית המשפט, בקשה מסודרת לפרוק חברה, על ידי עורך דין.

הבקשה תועבר לאחר שהתקבלה החלטת פרוק באסיפה של בעלי המניות בחברה. אופציית הפרוק בצורה זו קיימת בכדי לייצר סדר ולמנוע מחלוקות, תוך כדי תהליך הפרוק.

 

פרוק חברה באמצעות בית המשפט

הליך זה מגיע לאחר שהחברה פנתה ובקשה מבית המשפט להתחיל הליך פרוק או, שהבקשה הוגשה על ידי מי מנושי החברה. לבית המשפט המחוזי יש סמכות לבצע פרוק של חברה והוא יחל בתהליך לאחר שדבר הפרוק יפורסם בעיתונים כנדרש בחוק.

פירוק חברה בע"מ

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק