המדריך השלם למשלם המיסים

מילון מונחים חשובים בהנהלת חשבונות

העסק שלך נראה מבטיח העובדים נותנים את הנשמה, הלקוח מרוצה והשוק רק הולך וגדל.

אז קודם כל אנחנו שמחים בשבילך! אבל חשוב שתדע שגם אם נראה על פני השטח שהעסק פורח המדד האמיתי נמצא בין כל הקלסרים בהנהלת חשבונות.  

הנהלת חשבונות, מאיפה מתחילים?

כל ההתנהלות הפיננסית של העסק מתועדת בהנהלת חשבונות – כסף שהצטבר, שכר לעובדים ותשלומים עתידיים. החשבונות מספקים ראיה על המצב הפיננסי בעסק שלך בזמן עבר \ הווה \ עתיד, ללא הנהלת חשבונות אין אפשרות מעקב על ערך העסק, על מה צפוי להיות בהמשך והכי חשוב – איך לתכנן צמיחה של העסק.

בישראל קיימים מספר סוגים \ דרגות של מנהלי חשבונות:
• סוג 1+2 – זו הדרגה הראשונה של מנהל חשבונות, מנהל זה יעסוק בעיקר בנושא ספציפי אחד כמו לקוחות או ספקים ואף כעזרה לבעל מקצוע בכיר ממנו.
• סוג 3 – מנהל מסוג זה יתאים לניהול חשבונות של עסק קטן.
• מנהל בכיר – נקרא גם מנהל חשבונות מדופלם זו הדרגה הגבוה ביותר לתחום הנהלת חשבונות, מנהל מסוג זה ינהל באופן עצמאי חשבונות לעסק שנחשב גדול ומורכב.

ראינו את חשיבות הנהלת חשבונות ואיזה סוג מנהל דרוש לעסק שלך, נעבור לשפת הנהלת החשבונות ולמושגים החשובים המרכיבים אותה:

תיעוד

תיעוד הוא רישום של כל פעולה שנעשתה בתחום הכלכלי: קבלת חשבונית, נתינת צ'ק, תעודת משלוח ועוד. התיעוד מתחלק לשני מסלולים:
מסלול 1: תיעוד פנים – מסמכים שהונפקו בתוך בית העסק עצמו והועברו לגורמים חיצוניים
מסלול 2: תיעוד חיצוני – מסמכים שהונפקו על ידי גורמים חיצונים בשביל העסק שלך והתקבלו אצלך

חשבונית מס

חשבונית המתעדת מכירה של המוצר או השרות שלך. בחשבונית זו מצורף מע"מ לסכום העסקה על פי חוק המע"מ במדינת ישראל, החשבונית משמשת כאסמכתה בדיווח הכנסות לרשויות וכתיעוד לפעולה בספרי הנהלת החשבונות.

דו"ח תקופתי

ייצור דו"ח תקופתי מדי חודש \ חודשיים (תלוי בהיקף ההכנסות). דו"ח זה משקף את ההכנסות וההוצאות של אותה תקופה ובהתאם אליו נקבעים תשלומי המס לרשויות.

דו"ח שנתי – דו"ח הכולל את כל ההוצאות וההכנסות של אותה שנת המס (שנת מס מתחילה בראשון לינואר ומסתיימת ב 31 לדצמבר). על פי הנתונים בדו"ח השנתי יקבע דרגת המס שיחויב בה חשבון העסק או להפך – יתכן שתקבל החזר מס, לכן חשוב לעשות את הדו"ח במדויק לנתונים של העסק.

ניקוי מס מקור

לכל הכנסה יש אחוז מס שנקבע בהתאם, אחוז המס במקור נקבע על ידי הרשויות, בזמן הגשת הדו"ח חודשי \ שנתי למס הכנסה יש להפחית את תשלומי המס במקור וכך לשלם רק על היתרה.

בהנהלת החשבונות מומלץ להעסיק איש מקצוע לכל תחום בפיננסים כך יהיו מספר 'עיניים' אחראיות וימנעו מצבים אפשריים של פגיעה בכספי העסק.

 

מחשבון

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק

החזר מס
מיסים
מה זה החזר מס ומי זכאי?

החזר מס הוא סכום כסף שמוחזר לכם על ידי רשות המיסים, לאחר ששילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם. מצב זה יכול להתרחש מכמה סיבות. המאמר יסביר מהו החזר מס,