המדריך השלם למשלם המיסים

מה זה רשלנות רפואית בלידה – הסכנות של טראומה בלידה

לידה היא אירוע מרגש אך בה בעת מדובר במצב רפואי רגיש עבור היולדת ועבור העובר, ועל כן שניהם נדרשים לסיוע רפואי מיטבי. כאשר הצוות הרפואי לא עושה עבודתו כמו שצריך, עלול להיגרם נזק ארוך טווח ליולדת ולעובר. במקרים כאלה יש עילה לתביעה. אז מהי רשלנות בלידה ומהן הסכנות של טראומה בלידה?

מה זה רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה יהיה מצב של רשלנות רפואית המתרחשת בתהליך הלידה עצמה, ולא רשלנות רפואית המתרחשת בזמן ההיריון. רשלנות רפואית בלידה תהיה ביצוע של פרוצדורה רפואית בזמן הלידה בצורה שגויה, בחירה בשיטת יילוד שאינה מתאימה ליולדת ולמצב העובר, עיכוב ביילוד של העובר וחוסר תשומת לב למצב מצוקה אצל העובר, חוסר נוכחות של רופא בזמן הלידה בחדר הלידה על מנת לקבל החלטות הנמצאות באחריותו, וכן מתן טיפול רפואי שגוי או אי מתן טיפול רפואי לתינוק שנולד.

כלל הסוגים של רשלנות רפואית בזמן לידה עלולים להביא לסכנה לאם ולתינוק ואף עלולים להביא לפגיעה ונזק רפואי ארוך טווח עבורם. טיפול רפואי נכון הינו קריטי במקרי לידה על מנת לאפשר לאם ולתינוק לעבור את התהליך בצורה בטוחה ולמנוע נזקים עתידיים וחשש לחיי אדם.

מהן הסכנות שברשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה יכולה כאמור לסכן את חיי היולדת או העובר. במקרים רבים של רשלנות רפואית הצוות הרפואי לא מזהה בזמן ואף לא מזהה כלל מצבי מצוקה של היולדת ושל העובר.

במצבי מצוקה אלה עלולה היולדת לאבד דם או לחוות קרע ברחמה, ועלולים להיווצר לה נזקים נוספים שעלולים אף לגבות חיים. כמו כן, נשים אשר חוו רשלנות רפואית בלידה במקרים מסוימים יחוו קושי בהבאת ילדים נוספים ואף עלולות להגיע למצב של עקרות.

כאשר מדובר במצוקה עוברית, עלול העובר לסבול ממחסור בחמצן אשר יכול להיגרם מתעלת לידה צרה, כריכת חבל התבור סביב צווארו, לידת עכוז ועוד. המחסור בחמצן עלול לגרום לתינוק לנזק מוחי ארוך טווח, פגיעה ביכולת התפקוד, בעיות קרדיולוגיות ועוד, עד לכדי סכנה ממשית לחייו.

האם ניתן לתבוע במקרה של רשלנות רפואית בלידה?

במצבים של רשלנות רפואית בלידה ניתן לתבוע את הצוות האחראי לרשלנות. תביעה בגין רשלנות רפואית תצריך בדיקה וחקירה מעמיקה של תהליך הלידה ושל הצוות, על מנת לבדוק מי הם האחראים לנזק ומי הוא הגורם אשר יש לתבוע.

הרשלנות יכולה לנבוע מסיבות שונות ואף יכולה להיות רשלנות אדמיניסטרטיבית במצב בו לא מולאו פרטי היולדת בצורה מקצועית. התביעה תוגש בגין הנזק שנגרם ליולדת בשל הרשלנות וכן בגין הנזק שנגרם לעובר.

במהלך התביעה יבדקו הסיבות לרשלנות וכן יינתנו לניזוקים פיצויים בגין הטיפולים הנדרשים. אם ברצונכן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, מומלץ להיעזר בעורך דין מוסמך.

רשלנות רפואית בלידה

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק