המדריך השלם למשלם המיסים

איך להעריך שווי של דירה לפני מכירה

במידה ואתם באים לרכוש דירה – הערכת שווי דירה זו פעולה נצרכת.

אך מעבר לכך, במידה ואתם באים למכור דירה שעומדת ברשותכם – הערכת מחיר נכון היא פעולה חשובה עוד יותר.

למוכרים רבים קיימת נטייה להעריך את שווי הנכס שלהם באופן לא מציאותי, כך שבמקרים רבים יעריכו את שווי הנכס במחיר מופקע. ניתן "להמר" על כך שאולי הקונה לו אתם מצפים יגיע וישלם את המחיר שביקשתם, אך יש לדעת שיש בכך סיכון – הדירה עלולה לעמוד במשך זמן רב בשוק, כך שגם כאשר יגיע קונה מעוניין וידע על כך שהדירה לא מצליחה להימכר כבר תקופה ארוכה – הוא ינצל את זה למשא ומתן אתכם.

כדי למנוע סיטואציה כזו בה הדירה שלכם תימכר במחיר הנכון לה – מומלץ מאוד לעבוד מול שמאי דירות. השקעה בתחום זה יכולה לחסוך לכם כסף. הרבה כסף. בכל אופן, במאמר הבא נציין בפניכם מספר נקודות חשובות בעניין הערכת שווי דירה.

 

פרמטרים להערכת שווי דירה

בעניין הערכת שווי דירה, בין אם החלטתם להיעזר בשמאי מקרקעין, במתווך או בכישורים האישיים שלכם, חשוב לדעת כי ההערכה צריכה להתבסס על שילוב של מספר פרמטרים יחד. לצורך העניין, אם הדירה ממוקמת באזור בלי נגישות תחבורתית – ערכה ירד, אף על פי שהיא יכולה להיות גדולה ומשופצת.

 

פרמטרים נוספים שחשוב לקחת בחשבון בעת הערכת שווי דירה הם:

פוטנציאל עתידי: במידה ויש לדירה שלכם זכויות בנייה, כמו האפשרות לבנות מרפסות או להרחיב את הדירה – ערך הדירה יעלה.

רישום בטאבו: עליכם לדעת שקונים עלולים לחשוש מקניית דירה שרישומה לא מוסדר בטאבו. משכך, דירה שרשומה בטאבו באופן מסודר תהיה שווה יותר.

מצב הדירה: אין ספק שערכה של דירה משופצת גבוה מדירה שאינה משופצת. מעבר לכך, יש לבדוק דברים נוספים כגון: מצב האינסטלציה, תשתית החשמל, מצב הקירות (האם יש עובש ורטיבות?) ואיכות הבנייה – כל אלה משפיעים על מחיר הדירה.

 

הערכת שווי דירה באמצעות שמאי מקרקעין

כפי שציינו, כשבאים להעריך את שווי הדירה מומלץ מאוד להיעזר בשמאי מקרקעין – הוא מחזיק בידע רב שלכם לא יהיה, מה שעשוי להשפיע על שווי הנכס.

שמאי רכוש שיבצע הערכת שווי דירה לנכס שלכם, לפני קביעת מחיר והערכות נוספות הוא מוכרח להגיע לראות את הדירה בצורה ממשית. לאחר מכן יתחיל השמאי בעבודת מחקר על הבית – הוא יאסוף כמה שיותר מידע על הדירה מהרשויות, כולל בדיקה של הנכס עצמו, ולבסוף יוציא לכם דו"ח מסודר שבו ייקבע שווי הדירה.

 

סיכום:

אחד הנושאים המורכבים ביותר בתהליך מכירה וקנייה של דירה הוא קביעת השווי שלה. בגלל שבעסקאות נדל"ן מדובר במחירים גבוהים מאוד שמגיעים עד מיליוני שקלים, חשוב מאוד למוכרים והן לקונים להוציא את המקסימום מהעסקה לכל צד. שמאי דירה מקצועי עשוי להקל מאוד על כל התהליך הנ"ל; מה שעשוי להסב לכם הרבה רוגע נפשי ושקט כלכלי.

 

בית וכסף

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק