המדריך השלם למשלם המיסים

למה לא כדאי להתעכב עם החזרי מס

אחת מהמיתוסים הברורים ביותר על הישראלים הוא, שרובם מכנים את עצמם כ"לא פראיירים". מדוע אם כן, בוחרים כל כך הרבה מהם לוותר על כספים שמגיע להם לקבל בחזרה, על פי חוק? החזרי מס הם למעשה טעות נפוצה של המדינה בחישוב המס שהעובדים בישראל אמורים לשלם, ובמידה וגיליתם שאתם זכאים לקבל אותם, מוטב שתפעלו כדי לעשות זאת כמה שיותר מהר.

למי עשויים להגיע החזרי מס בסיום השנה?

לרוב מדובר בחישוב לא נכון במשכורתם של שכירים, וההסבר הוא בכך שמרבית השכירים בישראל אינם מסתכלים היטב על תלוש המשכורת שלהם, מלבד השורה שבה כתוב הסכום נטו שנכנס לבנק. עובדים עצמאיים ובעלי עסקים, נדרשים לדווח לרשויות על ההכנסות וההוצאות שלהם, ומכאן שהם מודעים הרבה יותר לעניין תשלומי המיסים – לכן הטעויות בחישובים אצלם נפוצים הרבה פחות.

כאשר שכיר זכאי לקבל נקודות זכות המקנות הנחה בתשלום מס ההכנסה, והדבר אינו מגולם במשכורת שלו, הסכומים החודשיים שהוא משלם הופכים לגבוהים יותר מהנדרש. בעקבות כך, מצטבר בקופת המדינה כסף ששייך לאותו השכיר, ואות הוא זכאי לקבל בחזרה בסופה של שנת המס כהחזר.

למה עדיף לטפל בקבלת ההחזרים בהקדם?

כמו כל עניין בירוקרטי, גם בנושא החזרי מס מוטב שתטפלו כמה שיותר מהר. למעשה, אם גיליתם כשכירים טעות בחישוב המס במשכורת שלכם, תוכלו לתקן זאת בעזרת המעסיק ולקבל החזרים כבר במהלך שנת המס. אולם במידה והשנה כבר הסתיימה וגיליתם את הטעות בדיעבד, תצטרכו להגיש בקשה רשמית, כולל מילוי טפסים שונים, על מנת לקבל את ההחזר המיוחל. כמובן שככל שתקדימו לסיים עם ההליך, כך יוחזר הכסף שלכם מהר יותר בחזרה לחשבון.

להתעכב החזרי מס

לא הגשתי בקשה ועברו כבר כמה שנים. האם יש מה לעשות?

גם מי ש"נזכר מאוחר" וגילה לאחר כמה שנים שייתכן ובשנה מסוימת חישוב המס שלו לא היה נכון, עדיין יכול לקבל את כספו בחזרה, בתנאים מסוימים. המדינה מאפשרת לקבל החזרי מס עד שש שנים אחורה משנת המס הנוכחית, ובעבור כל שנה בנפרד.

במידה וגיליתם שבאחת משש השנים האחרונות נעשתה טעות ושילמתם סכום גבוה מדי של מס, תצטרכו להגיש בקשה לקבלת החזר ולמלא את כל הטפסים המתאימים. בנוסף לכך, תאלצו כמובן למצוא תימוכין לטענה שלכם לגבי הטעות בחישוב, כלומר למשל אם השתחררתם בדיוק מהצבא ולכן הגיעה לכם הנחה ולא קיבלתם אותה – צרפו תעודת שחרור, או בקיצור – הוכיחו כי מגיע לכם החזר, וכך תוכלו לוודא שאכן תקבלו אותו.

לביצוע בדיקת זכאות להחזר מס: https://www.hagana.co.il

 

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק