המדריך השלם למשלם המיסים

איך בודקים אם אני זכאי למס?

במקרים רבים מס הכנסה גובה סכומים גבוהים יותר מהנדרש, ואת הסכומים האלה ניתן לקבל בחזרה – הדבר נקרא החזרי מס. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לבדוק זכאות להחזרי מס ומהן נקודות הזכאות האפשריות הקיימות בחוק.

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבינים כי ברשותם הזכות לממש ולקבל את החזרי המס שמגיעים להם – לרוב הם נעזרים בחברות החזרי מס המתמחות בתחום ומבצעות את התהליך הבירוקרטי אל מול הגופים הרלוונטים. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לבדוק זכאות להחזרי מס וכיצד ניתן לממש את זכויותיכם בנידון.

מי זכאי להחזרי מס?

כל אדם ששילם מס הכנסה מעבר לנדרש במהלך שנת המס זכאי להחזר כספי על ההפרש – בסוף כל שנת מס תיעשה בדיקה ובחינה עבור כל סכום המס ששולם על ידי אדם זה לעומת הסכום שהיה צריך לשלם על פי חוק.

החזרי המס נובעים מהסיבה שבכל החודש ניכוי המס הקורי שבוצע על ידי המעביד לא בהכרח תואם את סכומי ההכנסה השנתית שקיבל העובד בפועל, ולכן מגיע לו לקבל את ההפרש ששילם שלא לצורך. לפרטים נוספים אודות החזרי מס היכנסו ל – https://get-tax.co.il.

כיצד ניתן לבדוק החזרי מס עבור שכירים?

מס הכנסה מפרסם בכל שנה רשימת ניכויים, פטורים ונקודות זיכוי אשר רלוונטיות עבור אותה שנת המס שחלפה, בעזרת הרשימה הזו למעשה תוכלו לבדוק האם אכן מגיע לכם החזר מס בסוף שנת המס החולפת. על מנת לעשות זאת, תצטרכו לאסוף מסמכים מסוימים ולבצע חישוב באמצעות מחשבון של מס ההכנסה.

לחילופין, אפשר לפנות לחברות המתמחות בתהליכי החזרי מס – כך הן ינהלו ויבצעו את התהליך על כל המשתמע מכך : השגת המסמכים הרלוונטים, ביצוע חישוב ראשוני, הכנת דוח למס הכנסה והתקשרות עם הגופים הרלוונטים שבאמצעותם ניתן לבצע את ההליך.

מגבלת הזמן והתיישנות

קיימת מגבלת זמן והתיישנות על בקשות להחזרי מס – מגבלת הזמן קובעת כי ניתן לקבל החזרי מס באופן רטרואקטיבי עד שש שנים אחורה, כלומר, בשנת 2022 תוכלו לקבל החזר מס עד שנת 2016 ולא לפני כן. במידה ולא הגשתם בקשה להחזרי מס או בדקתם זכאותכם להחזרי מס בשש השנים האחרונות, תוכלו לבצע זאת כעת ולקבל את החזרי המס במידה ואתם אכן זכאים להם.

תוך כמה זמן ניתן לקבל החזר?

במידה והוגש דוח למס הכנסה, החוק קובע שהחזר המס יבוצע תוך תשעים יום לכל היותר או עד לתאריך 31 לחודש יולי בשנת המס לאחר שנת המס שלפיה הוגש הדוח מלכתחילה. במקרה בו נעזרים בחברה להחזרי מס, התהליך יכול להיות מואץ משמעותית מכיוון שלא תצטרכו להשקיע את זמנכם בהתעסקות בהשגת מסמכים, תהליכים בירוקרטיים וכן הגעה לפגישות פרונטליות עם הגופים הרלוונטים.

חוֹק

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
משכנתא הפוכה
מה היא משכנתא הפוכה?

עולם המשכנתאות מתפתח משנה לשנה וכחלק מההתפתחות הזו, שומעים על סוגי משכנתאות שאוזן לא שמעה בעבר. אחת המשכנתאות שתפסה תאוצה בקרב הגיל השלישי היא משכנתא

המשך קריאה >>
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח

קבלת רישיון עסק
עסקים
קבלת רישיון עסק ב – 5 צעדים פשוטים

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע עבור כל בעל עסק. היא מבטיחה, שהעסק עומד בכל הקריטריונים שהוגדרו על ידי הרשויות והגורמים השונים הרלוונטיים לעסק. עם זאת, תהליך קבלת רישיון עסק