המדריך השלם למשלם המיסים

מה זה בדיוק רווח גולמי?

על מנת לחשב רווחים של עסק, מפיקים דו"ח בו מכניסים את נתוני ההכנסות נטו. אחד מהמדדים לבדיקת הרווחים הוא רווח גולמי. יחד עם זאת, יש להבדיל בין רווח גולמי שלילי לרווח גולמי חיובי. המאמר יסביר מה זה בדיוק רווח גולמי וכיצד הוא מחושב.

 מה זה רווח גולמי?

ההגדרה של רווח גולמי היא ההפרשים בין העלויות לבין המכירות. למשל, מהו האחוז של המכירה בשוק הקמעונאי לעומת העלות שאותה משקיעים בשוק הסיטונאי.

במידה והחישוב מורה על רווח שלילי העסק למעשה מפסיד ולא מרוויח. מאחר ומדובר בפער שלילי או חיובי בין העלויות לבין ההכנסות זהו המדד האופטימלי כדי לכמת את הרווחים ולדעת מהם צעדים הבאים של העסק.

למשל, כאשר הרווח הגולמי שלילי יש לנקוט בפעולות של גיוס כספים ובמידה ויש רווחיות ניתן להשקיע את הרווחים ביצרנות נוספת של העסק, שותפויות וכד'. רואה חשבון בקיא יוכל לחשב ולבדוק בצורה יסודית את הרווח הגולמי ולתת את המלצותיו לחברה המזמינה את השירות.

מה נלקח בחשבון בחישוב של הרווח הגולמי?

כאשר עוסקים בחברה מסחרית היא אינה משקיעה בעלויות של ייצור אלא רק בעלויות של ספקים שרכשו את המוצרים מהיצרנים. למשל, סופרמרקט רוכש מוצרים מספקים כמו תנובה, אוסם וכד'.המחיר בו נרכשת סחורה הוא נמוך יותר ממה שהסופרמרקט ימכור ללקוחות ולכן הוא ירוויח על המכירות רווח נקי. זהו למעשה הרווח הגולמי.

לפיכך כאשר מחשבים רווח גולמי צריך לקחת בחשבון את רווחי הנטו, העלות אותה מוכרים את המוצרים והרווח הבסיסי. כלומר, מורידים ממכירות הנטו את עלויות המכירה ומקבלים את הרווח הגולמי.

מה לא נכנס ברווח הגולמי?

החישוב של הרווח הגולמי בין חברה יצרנית לבין חברה מסחרית או חברה המעניקה שירותים הוא שונה בהתאם לעלויות שהחברות משלמות על מה שהן מוכרות לבין ההכנסות של המכירות. בחברה יצרנית למשל ייקחו בחשבון את חומרי הגלם שהחברה השקיעה, השכר של הפועלים, הציוד והמכשור ולכן ינקו אותם מהרווח הגולמי.

בחברה המעניקה שירותים ללקוחות הרווח הגולמי יהיה התוצאה בין העלויות של אספקת השירותים לבין ההכנסות שהפיקו ממתן השירותים. לא יכניסו לרווח הגולמי פרמטרים כמו הלוואות שהחברה לקחה, תשלומי מס או עלויות של תפעול כמו שכר דירה וחשבונות שוטפים.

הקשר בין רואה חשבון וייעוץ עסקי לרווח גולמי

החישוב של הרווח הגולמי נעשה כאמור על ידי רואה חשבון מדופלם. לעומת זאת, הסקת המסקנות מדו"ח הרווח הגולמי נעשית על ידי חברה לייעוץ עסקי. זאת הסיבה שחברות רבות בוחרות במשרדים בהם מקבלים את שני השירותים.

החשיבות של הרווח הגולמי

לסיכום, הרווח הגולמי ייתן אינדיקציה לחברה האם להמשיך לתת את השירותים ולמכור מוצרים או לא. חשוב לדעת שגם אם הרווח התפעולי המחושב לחוד נמוך, עדיין לחברה יש פוטנציאל גבוה אם הרווח הגולמי שלה גבוה.

ייעוץ עסקי

תוכן עניינים
מאמרים נוספים
משכנתא הפוכה
מה היא משכנתא הפוכה?

עולם המשכנתאות מתפתח משנה לשנה וכחלק מההתפתחות הזו, שומעים על סוגי משכנתאות שאוזן לא שמעה בעבר. אחת המשכנתאות שתפסה תאוצה בקרב הגיל השלישי היא משכנתא

המשך קריאה >>
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים
השקעה בנדל"ן בארה"ב
נדל"ן
האם השקעה בנדל"ן בארה"ב היא צעד פיננסי חכם?

השקעה בנכסי נדל"ן בשוק האמריקני הינה אפשרות מרתקת למשקיעים בעלי חזון ארוך טווח. מגמות שוק חיוביות וסביבה כלכלית יציבה, יוצרות הזדמנויות פוטנציאליות לעליית ערך השקעות וזרם הכנסה עתידי. במאמר זה

3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא
משכנתאות
3 סיבות לכך שתהיו מסורבי משכנתא

נתונים שהגיעו לידינו לאחרונה הראו שמספר מסורבי המשכנתא עלה באופן ניכר בחודשים האחרונים. עובדה מצערת זו גרמה לנו לכתוב את המדריך הנוכחי, כדי להעלות את הנושא למודעות ולהפחית את הסיכוי

לייעל את העסק שלך
עסקים
איך לייעל את העסק ב-3 צעדים פשוטים

רוצים לחסוך זמן, כסף ולשפר את תוצאות העסק? בעולם העסקי התחרותי של היום, יעילות היא המפתח להצלחה. ייעול תהליכים, ניהול נכון וחיסכון בזמן יאפשרו לכם להתמקד במה שחשוב באמת –

4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות
ביטוחים
4 דרכים לעשות השוואה בביטוחי בריאות

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפני שאתם עושים את הצעד הזה חשוב לבדוק מה הביטוח שהכי מתאים לכם. כל חברות הביטוח הגדולות בארץ מציעות ביטוח